VVD Oudewater draagt Bernadette Schomaker voor als nieuwe wethouder.

© Jelle

Na het aangekondigde afscheid van wethouder Ivo ten Hagen heeft VVD Oudewater besloten om in eerste instantie een nieuwe wethouder binnen de eigen gemeente te zoeken. Door middel van een oproep in de IJsselbode en via social media. Ronald Gabriels: “het is wellicht ongebruikelijk en sommige zullen er verbaasd over zijn om op zo’n manier een nieuwe wethouder te zoeken, maar ons leek dit een gepaste methode.”

Er zijn zowel binnen als van buiten Oudewater meerdere reacties binnengekomen. Na met een aantal kandidaten gesproeken te hebben is de keuze gevallen op Bernadette Schomaker.
Astrid van Jaarsveld: “de sollicitatie van Bernadette was positief en gedegen en wij hadden vanaf het eerste gesprek een goed gevoel.”

Bernadette woont sinds 2000 in Hekendorp. In de raad van 16 november zal zij door de VVD fractie voorgedragen worden als vervanger van wethouder Ivo ten Hagen.

Albert Griffioen: “We zijn blij dat Ivo ons de tijd heeft gegeven een vervanger te vinden, zodat wij nu tijdens zijn afscheid direct Bernadette kunnen instaleren. Dit is goed voor de continuïteit van Oudewater.